fbpx
טיפים לבטן שטוחה
17 במרץ 2016

הכח והעצמה הנשית שבריקודי הבטן

מאת: מורן טנצמן

זה מוזר קצת לחשוב על התהליך שעברו ריקודי הבטן- מהיכן הם התחילו, הקונוטציות שלהם ומה הם מסמלים כיום. במשך המון שנים גוף האישה נחשב קדוש. ריקודי הבטן קושרו לריקוד מיני (זנות) ונחשבו לריקוד פיתוי. הם אף ייצגו תרבות של אפליית נשים מבחינה סוציאלית ומינית. אך כיום, דווקא הם אלו שמייצגים את השחרור והעצמת הנשית. התנועות הן חושניות, מבטאות פנימיות חזקה ומדגישות את החוכמה ואת הכח הנשי- הבאת החיים!

כיום, יותר ויותר נשים משתמשות בריקודי הבטן לצורכי שמחה, רוחניות וככלי לחיפוש עצמי. התנועות הבסיסיות של הריקוד הן תנועות ה"שימי", שהכוונה היא להרעדתם של האגן, הירכיים ושל החזה לחילופין. כלומר, הדגש הוא בעיקר על אזורי הרבייה- אגן וירכיים, ואזורי הפריון-חזה. יש דגש חזק על איסוף הסוגרים וריצפת האגן, שמקנה למתאמנות ריקודי הבטן שליטה והרגשה בטוחה עם גופן. פעילות ריקודי הבטן גם מקנה שליטה בסוגרים שמקנה שליטה בבריחת שתן, מונעת נפילת ריצפת ושליטה באיבר המין. פעולות אלה מקנות להן כח נשי.
תגובות שיצא לי לשמוע עם הזמן מתלמידותי שמשמחות אותי, הן: "אני מרגישה בריאות, שימחה  ושליטה בגוף", "… ברגיל אני כבר בן אדם שמח ואנרגטי, אבל הריקוד עוד יותר מתגבר אותי! אני מרגישה שיפור במהות שלי, בדרך בה אני תופסת את עצמי!". "התנועות של הריקודי בטן מזכירות לי את אקט הילודה וההנקה, אני מרגישה יותר חזקה, כי זה מדגיש לי כמה אני זו שאחראית על האיברים האלו, ויש ביכולתי להעניק לאדם נוסף חיים!". "… פעם לא העזתי ללכת עם חזה מורם, אבל בזמן שאני רוקדת אני מרגישה כמה גאווה זה מקנה, ולא בקטע מיני, אלא בדרך של כוח שיש רק לנשים!".

מאפיין נוסף לחיזוק ההעצמה הנשית ובכך לתרומה לתפישתן העצמית בריקודי הבטן הוא אי השיפוט. בעבר, נשים היו רוקדות ומופיעות רק בפני נשים, אולם כיום הופעת ריקודי הבטן פתוחה בפני כולם, אם כי השיעורים עצמם מתקיימים לרוב באווירה נשית בלבד. האווירה בחדר אוהדת ותומכת שמקבלת כל אישה באשר היא ללא אינדיקציה של גיל, משקל או מראה. יש באולמות גם בדרך כלל מראה, שנותנת לרקדנית הזדמנות להביט בעצמה מתנועעת. בסוף השיעור הרקדנית מגיעה למעין שובע וקבלה של גופה כפי שהוא.
בנוסף, כל אחת יכולה ללבוש מה שהיא חפצה בו גם אם נתוניה החיצוניים לא היו מאפשרים לה ללבוש זאת בחיי היום יום.  במילים אחרות, נשים שרוקדות ריקודי בטן מקבלות את עצמן כמו שהן, ובכך תפישתן העצמית עולה! המנטרה שרווחת בשיעורים היא: "את אוהבת לרקוד? תרקדי! תרקדי עד כלות נשמתך מצדי, אבל תעשי מה שעושה לך טוב ולא מה שאת חושבת שאחרים רוצים לראות! תרקדי בשביל עצמך!".

2 Comments

  1. Libby הגיב:

    Perdoname pero ya te vale a ti ir al Tempietto. Del islazul la verdad es que no me quedaría más que con el megakebab que hay en la acera de los cines, y quiero probar el bra±ileÃso.

כתיבת תגובה