איך אני אדע אם ריקודי בטן מתאימים לי?

למה כדאי להזמין רקדנית בטן למקווה
13 בנובמבר 2017
יש לכם אירוע בקרוב? מה עדיף באולם או בבית?
31 במאי 2018

איך אני אדע אם ריקודי בטן מתאימים לי?

לא פעם חשבת לעצמך שאולי הגיע הזמן לעשות סוף סוף משהו שאת אוהבת, משהו שיגרום לך הרגשה טובה ויקנה לך עוד עניין בחיים. וזה לא משנה כמה החיים שלך מלאים כרגע. יכול להיות שיש לך עבודה מספקת, משפחה מקסימה וגם חברים אוהבים אבל את רוצה למצוא משהו שיגרום לך לחייך ולהרגיש שלמה עם עצמך.

בכל הפעמים שיוצא לי לדבר עם נשים, בין אם כאלו שמתייעצות איתי או כאלה שפגשתי סתם לשיחת חולין, אני תמיד ממליצה להן לבצע פעילות גופנית. לצערי, ככל שמתבגרים והשגרה הופכת לחוצה ודחוקה יותר, והדבר הראשון שאנו מוותרים עליו הוא פעילות גופנית. לפעמים זה נובע מחוסר זמן או מחוסר במוטיבציה, אבל זה קורה לכולם. אבל מה שאנחנו לא מודעים אליו שזה אחד הדברים הכי חשובים שיש! כי כל עוד נטפל בעצמנו נכון כך נרגיש יותר טוב ונהייה חיוניות ויעילות יותר ואפילו נשפר את המערכת החיסונית שלנו על הדרך. עסקה מצוינת לא??

אז איך בוחרים את הפעילות הגופנית הנכונה לי?

ובכן, אין נוסחת קסם והסוד הוא בעשייה ובלמידה תוך כדי התנסות וללמוד כל הזמן מה עושה לי טוב ומה מרגיש לי טוב בגוף. ככל שנקשיב לגוף שלנו יותר כך נבין למה הוא זקוק ומה גורם לו להרגיש טוב יותר. הסימנים נמצאים אצלנו כל הזמן, רק אנו צריכות להיות מספיק ערניות כדי לקרוא אותם. יש נשים שאוהבות פעילויות יותר אירוביות כמו: ריצה, שחייה, TRX, קרוספיט, רכיבה על אופניים וכדומה, ויש כאלה שמעדיפות פעילות רגועה יותר כמו למשל: פילאטיס, יוגה, מתיחות ועוד.

אז מה לכל מה שהזכרתי ולריקודי בטן?

ריקודי הבטן הם ספורט אירובי לכל דבר המותאם בעיקר לגוף הנשי. התנועות הזורמות והעגולות שלו לצד התנועות המהירות והחדות נותנים לגוף פיתרון מושלם בכל הקשור לסיבולת לב ריאה ולחיטוב. ברגע שאנו מבצעות את התנועות בצורה נכונה וטובה אנחנו מגדילות את טווחי התנועה בגוף, אנחנו מגמישות את הרקמות, אנו מחזקות את השרירים בגוף ואנו מורידות את אחוזי השומן, והכל תוך כדי ריקוד עם חיוך והרגשה פנימית חיובית. כמו בכל סוגי הספורט, גם ריקודי הבטן מפרישים הורמונים שגורמים לנו להרגיש טוב וחיוניות, ולצד זה ריקודי הבטן אף תורמים להרגשת השייכות שלנו, להלאת הביטחון העצמי שלנו ולחיזוק הנשיות שלנו. כשאת רוקדת רוקדת ריקודי בטן, וזה לא משנה אם זה בזמן שיעור, באירוע או אפילו כשאת מתרגלת מול סרטוני וידאו לבד בבית, את הופכת להיות קלילה יותר, נשית יותר ושמחה יותר.

גם אם מעולם לא רקדת ריקודי בטן או כל סגנון אחר אין זה אומר שלא תהיי טובה בריקודי בטן. אני ממליצה ללכת ולנסות. לכי לשיעור ריקודי בטן שקרוב למקום מגורייך ופשוט תזרמי. גם אם לא תצליחי את כל התנועות בשיעור הראשון, תתרכזי במה המוזיקה גורמת לך להרגיש בגוף, מה התנועות גורמות לך להרגיש ובאיזו הרגשה כללית את יוצאת בסוף השיעור. אם כל התשובות לשאלות הללו יצאו חיוביות תמשיכי להתמיד ותראי שעם הזמן גופך ישתחרר, התנועות יהפכו ליותר זורמות ועגולות ואת תרגישי רקדנית טובה יותר. לעומת זאת, אם לא נהנית בשיעור כלל נסי להבין מה הסיבה לכך… האם המוזיקה צרמה לך? האם הסבריה או אי הסבריה של המורה הם שהפריעו לך או שאולי אלה היו בכלל התנועות שהרגישו לך לא בנוח. אבל אל דאגה, יכול להיות שזה בכלל היה שוק של הפעם הראשונה ובפעם הבאה תתחברי יותר, ויכול גם להיות שבאמת את לא מתחברת לסגנון הריקוד הזה אבל תהיי גאה בעצמך שלפחות ניסית!

אני בכל אופן ממליצה לך ללכת לכמה מורות כי לפעמים מתחברים למורה אחת ולאחרת לא וכל החוויה בשיעור היא שונה. אני התחברתי לריקודי הבטן בשנייה הראשונה שניסיתי לרקוד אותם ומאז ועד היום אני לא מפסיקה לרקוד ואני ממליצה גם לכן לנסות.

לסיכום, לפעילות הגופנית חלק נכבד ביותר בחיינו ואסור לנו לזנוח אותה! יש למצוא זמן קבוע בשבוע לביצוע פעילות גופנית שאתן מתחברות אליה ומסוגלות להתמיד בה, וחשוב שזו תהייה פעילות כזו שיש לה גם ערך מוסף כמו בריקודי הבטן. לריקודי הבטן יתרונות פיסיולוגיים רבים לצד יתרונות מנטליים שיגרמו לך להתאהב בעצמך מחדש.

 

אז… שיהיה בהצלחה
ושנתראה בשמחות 🙂

 

 

כאן תוכלי למצוא את הקורס שתרקדי בו ריקודי בטן בצורה קלה ופשוטה, עם הסברים בגובה העיניים ובלי לצאת מהבית. כל הפרטים כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *