fbpx
טיפים לבטן שטוחה
17 במרץ 2016
"מזון לנשמה"- על משמעותה של המוזיקה האוריינטלית
17 במרץ 2016

טיפים לרקדנית המתחילה

מאת: מורן טנצמן

יצר ההופעה בפני קהל זהו יצר ילדותי אשר חבוי אצל כל אחד בתת מודע וכיום הוא פשוט מקובל ופורץ דרך יותר. רוב הנשים שלומדות ריקודי בטן מעוניינות בדרך כלל גם להופיע פרט לריקוד עצמו. האם את מרגישה פתאום שבא לך גם להתחיל להופיע? שזה מבעבע בך? שבא לך פשוט לפרוץ למרכז הבמה? אם כן, המאמר הזה הוא עבורך.

אז איך מתחילים??
ראשית, עלייך להשיג לעצמך חליפת רקדנית בטן. ולכך עומדות 4 אופציות: קנייה, השכרה, תפירה ו/ או גיבוב חלקים. אז קדימה לעבודה…

קניית חליפת רקדנית בטן– עולם העיצובים ומנעד האפשרויות מהן ניתן לעצב חליפות לריקודי בטן הוא עצום! בדרך כלל תמצאי חליפות המורכבות משני חלקים- חזייה וחצאית ושמלה שלמה, ובכל מה שבין לבין ניתן להתפרע! עם הזמן מעצבי חליפות הריקוד הבטן משתדרגים ויוצרים דברים מדהימים, כאשר השמיים הם הגבול, והמחירים גם בהתאם. מכירי חליפות ריקודי הבטן נעים לרוב בטווח המחירים שבין 800 ₪ ל-3000 ₪, כאשר הכל תלוי בטיב החומרים, הגימור, ארץ ייצור ומותג המעצב. אני זוכרת שאת דרכי התחלתי עם חליפת חרוזים שחורה מנצנצת וזוהרת שרכשתי בשוק הפשפשים תמורת 500 ₪. מאז השתדרגתי ורכשתי חליפות מעוצבות ויקרות יותר. וזו גם המלצתי אלייך, רכשי בהתחלה חליפה יחסית זולה, ולאחר שתהפכי מבוקשת רכשי לעצמך חליפות מושקעות יותר, כדי שההופעות יממנו את החליפות ולא להיפך.

השכרת חליפת רקדנית בטן- הרבה רקדניות בטן מציעות להשכיר לערב אחד או יותר את בגדיהן. כמובן שיש לשמור עליהן ולהחזירן בדיוק במצב שקיבלת אותן. אם את מכירה את הרקדנית לעתים היא תלווה לך אותם בחיוך רחב ותאחל לך בהצלחה. במידה ולא, המחיר ייסגר באופן פרטני בינך לבין הרקדנית, סדר גודל של עשרות שקלים עד 300 ש"ח לערב השכרה.

תפירת חליפת ריקודי בטן– ישנם אנשים, שלצערי אני לא חלק מהן, בורכו ביכולת לעצב ולתפור בגדים במכונה (חלום שלי!). לאנשים אלה היכולת לראות, לתכנן ולעצב בגד שייראה מיליון דולר! אם גם את או מישהי/ו במשפחתך בורכתם ביכולות אלו, או שלחילופין את רוצה לשלם לבעל מקצוע שיעשו זאת עבורך, תפרי את חליפת חלומותייך בעצמך! לרוב, בגדי רקדניות הבטן עשויים מבד לייקרה מנצנץ בצבע האהוב עלייך. היום תמצאי גם שלל חליפות העשויות מבדי שיפון, סאטן, זמש וכיוצא באלה. המוטיב החשוב שתהייה זרימה לבד והוא יהיה קליל ויעטוף את תנועותייך כשתרקדי. לצורך תפירת חזייה וחצאית ארוכה עלייך לקנות בין 3-5 מטר בד (תלוי מה מידת הנפח שתרצי להשיג). לאחר שבחרת את הבד, קני חזייה פשוטה ותפרי עליה את הבד. היא תשמש לך כמסגרת מעולה. לגבי החצאית, התייעצי עם התופרת לגבי הדוגמא שאת חפצה בה.
וכעת הגיע השלב האהוב עלי מכל- הקישוטים! לא פעם מצאתי את עצמי קונה חליפה ואחר יושבת שעות, מדביקה ומוסיפה לה נצנצים, חרוזים ושלל קישוטים מהממים. תוכלי למצוא את הקישוטים הלל בכל חנות 'עשה זאת בעצמך' או חנויות אומנות למיניהן. הדבק המומלץ ביותר להדבקה הוא הדבק- E 6000. הוא אומנם יקר יחסית לדבק (30 ₪ לבקבוק), אך הוא עמיד מאוד ומצדיק את עלותו. רק לפני שאת מתחילה עם ההדבקות, חשבי קודם על העיצוב בדמיונך, אפילו גזרי את העיצוב קודם מדפי נייר, הניחי אותם על החליפה וראי איך הוא נראה. לא תמיד מה שאנו מדמיינות יוצא כך במציאות. אבל הרשי לעצמך להתפרע!
אני מבטיחה לך, שחליפה שהשקעת בה מזמנך תהייה יקרה לליבך אפילו יותר מחליפה שקנית במיטה כספך, כי השקעת בה יותר זמן מחשבה ונקשרת אליה.

גיבוב חלקים– הרבה פעמים אני נתקלת ברקדניות שמופיעות עם שלל פריטים הקשורים זה לזה באופן אקראי בלבד. אפשרות זו גם קיימת, אך אני פחות ממליצה עליה להופעה, אולי רק לאימונים בסטודיו. בשיטה זו את לוקחת חצאית שממש נדלקת עליה ועוד איזו חזייה עם טופ שמצאת אצל אמא שלך בארון וכך הרכבת לעצמך חליפה חדשה! אני חושבת שרקדנית בטן צריכה לכבד את מעמדה ולכבד את הקהל שבא לצפות בא, ולכן יש להגיע מתוקתקת עם בגדים תואמים ויוקרתיים, שיער מסודר, איפור מושקע, ובקיצור… רקדנית בטן!

ועכשיו, אחרי שדאגנו לחליפה, בואי נדבר גם קצת על המוזיקה. הופעת ריקודי בטן אורכת בדרך כלל בין 20 דקות עד שעה וחצי. לעתים תוזמני גם לשני שירים בלבד ולעתים תישארי גם כל הערב, הכל משתנה בהתאם להזמנת הלקוח. ולכן לפני כל הופעה תבררי מהי בקשת הקהל, למה הוא מצפה, מול מי תופיעי ומה תהייה משך ההופעה. במידה והקהל בן עדה מסוימת ומבקש שירים מסוימים הקשורים לעדתו (מרוקאית, טורקית, עברית?), אז הכיני שירים בסגנון הזה. אם את לא מזוהה עם סגנון המוזיקה הזה אז הסבירי לו לפני כדי שלא תיווצר אי נעימות ביום המופע. אך במידה והלקוח משאיר בידייך את ההחלטה, מגיע השלב הכיפי: בחרי לעצמך את השירים שאת הכי אוהבת, שאת מזמזמת גם תוך כדי שינה. האמיני לי, גם אם הקהל לא יכיר את השירים הוא יתאהב בך כי תשתקף אהבתך ותשוקתך לריקוד. מומלץ לעתים גם לשלב שירים שהקהל מכיר ויתחבר אליהם, כמו "חביבי יא- עיני" האגדי, "מוסטאפה" ועוד. רצוי לשלב סגנונות מוזיקה שונים, אך יש להתאימם לסוג האירוע. אם מדובר ב"חפלה" בחרי שירים שמחים ומקפיצים כמו סולו תופים למיניהם, שירי בלאדי מקפיצים ועוד. רצוי יהיה להימנע משירי "אום כולתום" המדכאים למשל. אם מדובר בהופעה בחתונה, והקהל כולו יושב וסועד את יכולה לשלב שירים יותר רגועים ורגשיים. לכן, המלצתי היא לפני כל הופעה לחקור את הלקוח המזמין בדיוק על סוג הקהל, על סוג ההופעה שהם מצפים, אם הם פעם ראו בכלל הופעה של רקדנית בטן, והכל כדי להבטיח פחות 'תקלות' בערב המופע.

בקשר לאביזרי ריקודי בטן- מומלץ בהופעותייך לשלב אביזרי ריקוד נוספים, כמו: צעיף (מומלץ לריקוד פתיחה), מקל, כנפי איזיס, סגאת, חרב ועוד. את לא חייבת להשתמש בכולם, זהו לא מופע קוסמות. בחרי לעצמך אביזר אחד או שניים שאת מרגישה איתו הכי בטוחה וכל השאר תני מעצמך.

אז יש לנו חליפת ריקודי בטן, יש לנו מוזיקה, אביזרי ריקוד וכעת אנו מוכנות למופע! בעצם, כמעט… חשוב עוד לדבר על האיפור ועל השיער. אז ככה, קטונתי מלהיות יריב שחף או מיקי בוגנים, אבל חשוב לומר שהאסתטיקה של רקדנית הבטן חשובה לא פחות מיכולות הריקוד שלה, מהממות ככל שיהיו! אין נוסחה מנצחת- שיער קרה או ארוך, גלי או חלק, אך חשוב שהשיער יהיה מסודר. לפני הופעה דאגי לעשות לעצמך או אצל ספר פן (כך מקובל אצל רקדניות הבטן המצריות), או בייבי ליס. ניתן גם לאסוף את השיער לקוקו הדוק, אך אני פחות ממליצה מראה זה. את יכולה גם להדק את שיער הפוני עם סיכות לאחור כדי שלא ייפול על הפנים. ניתן גם לעטר את השיער עם קריסטלים, קשת דקה, אבל כל הזמן לזכור לשמור על המראה הייצוגי. בנוגע לאיפור, ראשית- כן! יש להתאפר, גם את זה אומר להישאר ב"מראה הטבעי", ולהתאפר בצבעים ניטרליים. יש קטעי הדרכה רבים ביו-טיוב המראים כיצד ניתן להתאפר ולהשיג איפור מעושן, שהוא איפור כבד מסביב לעיניים שיוצר מראה מסתורי. בכל אופן, עשי בבית מול המראה כמה ניסויים, צלמי את עצמך וראי לאיזה מראה את הכי מתחברת- מה הכי מבטא אותך. נסי גם להתאים זאת לחליפה שלך- אם יש לך חליפת רקדנית בטן מנומרת וסקסית אל תתאפרי כמו בטבעיות מדי, או אם החליפה שלך כמו נסיכה אל תיראי כאילו את יוצאת לקרב… הכל עניין של טעם אישי.

זהו, אז עכשיו את באמת מוכנה להופיע! צאי לשם וכבשי את הקהל! אבל מה קורה מחר ומחרתיים? או בעוד שבועיים? האם אנשים מכירים אותך? האם יש לך כבר קהל לקוחות קבוע? במידה ואת בהתחלת דרכך, אז סביר להניח שלא. ולכן, צעדייך הראשונים יהיו: להכין לעצמך כרטיסי ביקור, אותם תחלקי בכל הזדמנות הנקרית בדרכך: לאחר הופעה, למכר שעכשיו פגשת, לספר שלך, לכולם! החלי לעשות לעצמך יחסי ציבור. לאחר מכן בחרי באתרים שמפרסמים אנשי בידור ובמה את האתר שמוצא חן בעינייך ביותר. המלצתי היא להתחייב לחצי שנה ולא לשנה, מכיוון שאת לא יודעת מה ייצא לך מאותו פרסום. יש רקדניות שמתאימות לקהלי יעד מסוימים ויש שלא. תני לכל אתר תקופה בת חצי שנה. שווקי את עצמך שם בצורה הטובה ביותר שאת יכולה, הוסיפי תמונות מהממות שלך, והישמעי נחמדה ומקצועית כשמתקשרים אלייך.

אז זהו, מקווה שאת ערוכה ומוכנה לצאת ולכבוש את הבמות. כל שנותר לי הוא לאחל לך בהצלחה!

כתיבת תגובה