fbpx

איך פיתחתי ביטחון עצמי באמצעות ריקודי הבטן?

ריקודי בטן- קבוצה אחת, משפחה אחת!
17 במרץ 2016
4 טיפים איך להתגבר על הפחד מהופעה מול קהל
30 ביוני 2016

איך פיתחתי ביטחון עצמי באמצעות ריקודי הבטן?

ריקודי הבטן ובשפה המקצועית "המחול המזרחי" כוללים בחובם תנועות חופשיות ומשוחררות הגורמות להעצמת הגוף הנשי ומאפיינים את ריקודי הבטן כסמל לאינדיבידואליות ולהעצמת נשים מבחינת ביטחון עצמי ונשיות.

שמי מורן טנצמן ואני רקדנית בטן, כוריאוגרפית ומורה לריקודי בטן עם ניסיון של מעל ל-10 שנים. אני חיה ונושמת ריקודי בטן והחזון שלי הוא ללמד את הריקוד המדהים הזה כמה שיותר נשים בארץ ובעולם. לפני שהתחלתי לרקוד ריקודי בטן לא הייתי שלמה עם גופי ולא קיבלתי את עצמי. הייתי עסוקה כל הזמן בלברוח ממנו, להסתיר ולחפש איך אני יכולה לשנות אותו במקום לקבל אותו כחלק אינטגרלי ושלם ממי שאני. בנוסף, ראיתי המון רקדניות מקצועיות ולא חשבתי שבחיים אוכל לזוז כמותן.
בשנת 2002 נכנסתי לעולם המחול המזרחי, ומאז הביטחון העצמי שלי התחיל לפרוח, למדתי לקבל את עצמי עם כל המגרעות והתנועות שלי הפכו להיות זורמות ועדינות.

זה מה שהביא אותי לשתף אותך בהמשך המאמר בנוגע לדרך שריקודי הבטן יכולים לשפר את המצב הפיזי והנפשי שלך, להצית את הנשיות ולרומם את מצב הרוח !
מאז שהתחלתי לרקוד ריקודי בטן בשנת 2008 הביטחון העצמי שלי פרח, למדתי לקבל את עצמי עם כל המגרעות והתנועות שלי הפכו להיות זורמות ועדינות. במאמר זה אפרט מהם סגולותיהם של ריקודי הבטן הן מהפן הפיזי והן מהפן המנטלי וכיצד הם יוכלו לעזור לך לשפר את הביטחון העצמי שלך, את הנשיות ואת מצב הרוח.

למה לעשות דיאטה אם אפשר פשוט לרקוד ריקודי בטן?
אנו חיים בעולם הסוגד לאידאל הרזון. לסטראוטיפים חברתיים שבימינו אלה המושתתים על אידאל הרזון, ישנה השפעה מכרעת על גיבוש התפישה העצמית ביחס להופעה ולמראה. מחקרים מדעיים הציבו את העובדה כי פעילות גופנית אחראית לשריפת שומנים בגוף, דבר המתבטא בהרזיה, ריקודי הבטן בפרט, ממריצים את מחזור הדם, מחזקים את שרירי הבטן והגב ומעניקים לגוף כוח וגמישות, ובכך גם גורמים לחיטובו. כך או כך עצם העיסוק בריקוד, שמהווה ספורט אירובי, מקרב אותנו הנשים ל'אידיאל היופי' ובכך מביא לסיפוק עצמי המשפיע ישירות על הביטחון העצמי הכולל.

ריקוד הבטן הם ריקוד חושני וסקסי בו הגוף הוא כלי ולכן יש חשיבות רבה להשלמה של הרקדנית עם גופה. לכן, בריקודי הבטן כל אישה באשר היא לומדת לקבל ולאהוב את גופה כמו שהוא, בלי רצון להתקרב לאידיאל הרזון: תלמידה שלי מעידה כי "למדנו לקבל ולכבד את גוף האישה הבוגרת, הרווח הרבה יותר מן הגוף הנער(ת)י, שהתרבות הפופולארית מתארת כאידיאלי, המנותק לחלוטין ממציאות חיינו הביולוגית, התפקודית והמנטלית".
ריקודי הבטן נכללים כספורט אירובי, אך יש לריקודי הבטן ערך מוסף גדול בהרבה מספורט רגיל למין הנשי. לריקוד הבטן יש אלמנט ייחודי רק לו- התנועות החושניות והמתערטלות סביב אזורי הפריון והרבייה (אזור החזה, אזור הבטן ואזור האגן), אשר מהוות מעין קבלה בין עולם בני האדם לעולם רוחני. התנועות גורמות להאדרת הגוף הנשי ומתוך כך נוצר חיבור עמוק יותר לנשיות. לריקוד ישנו אפקט מיידי על מצב הרוח. הפרשת הורמון האדרנלין כתוצאה מהריקוד ומהמפגש החברתי האותנטי, יוצרים ריגוש מיידי המתאפיין בעלייה במצב הרוח.


האם ריקודי הבטן הם כלי לפיתוי גברים?

אומנם יהיה זה פרדוקסלי לומר שריקודי הבטן, שבאים מתרבות של אפליית נשים מבחינה סוציאלית ומינית, דווקא הם אלו שמייצגים שחרור נשים. במשך הרבה שנים גוף האישה נחשב קדוש וקושר לריקוד מיני (זנות). עם זאת, אין להישאב לסטראוטיפים, שריקודי הבטן מהווים ריקוד לפיתוי הגבר, אלא יש לחשוב על התנועות כחושניות, המבטאות פנימיות חזקה ומדגישות את החכמה ואת הכוח של הנשים- הבאת חיים (ילודה) לעולם.
מאפיין נוסף לחיזוק הביטחון העצמי ובכך לתרומה לתפישה העצמית הוא אי השיפוט. בעבר נשים היו רוקדות ומופיעות רק בפני נשים, אולם כיום ההופעה פתוחה בפני כולם, אם כי השיעורים עצמם מתקיימים לרוב באווירה נשית בלבד. האווירה בחדר היא אוהדת ותומכת ומקבלים כל אישה באשר היא ללא אינדיקציה של גיל, משקל או מראה.

מחקרים מוכיחים כי אנשים בעלי עמדות חיוביות כלפי גופם ישקיעו יותר בהופעתם ובהדגשת מעלות גופם, דבר שיגרום להם להראות אטרקטיביים ולפיכך מבוקשים יותר. לעומתם, עמדות שליליות כלפי הגוף יגרמו לנסיגה חברתית שתתבטא בלבישת בגדים גדולים ורחבים. מניסיוני ניתן לראות באופן חד משמעי כי רובן המוחלט של הנשים המגיעות בקביעות לריקודי הבטן ישקיעו יותר בהופעתן החיצונית ובלבישת הבגדים האוריינטליים המסורתיים (צעיף רשרש הקשור למותניים, חצאיות או בדים מתנופפים ונעלי ריקוד), וידגישו יותר את "נשיותן". בסוף השיעור הרקדנית מגיעה למעין שובע וקבלה של גופה כפי שהוא.
לסיכום, ריקודי הבטן מקשרים בין נשים שונות על רקע האהבה לריקוד, לאווירה ולמוזיקה האוריינטלית והן נוטות להשקיע בכך ממיטב כספן וזמנן. אושר רגעי, מוזיקה ממכרת, בגדים צבעוניים, הרגשת שייכות, תחושת התנתקות והרגשה טובה יותר עם עצמך, כל אלה רגשות שחווים בזמן שרוקדים ריקודי בטן. לריקודי הבטן ישנה השפעה חיובית על התפישה העצמית שלנו כנשים ויש להם אפילו סגולות ריפוי.

2 Comments

  1. Stretch הגיב:

    Your article is very impressive. Yo1ru82#7;&e views on this topic resemble my own in many ways. Besides agreeing with your views, I find your article engaging and refreshing. Thank you.

כתיבת תגובה