fbpx

4 טיפים איך להתגבר על הפחד מהופעה מול קהל

איך פיתחתי ביטחון עצמי באמצעות ריקודי הבטן?
13 ביוני 2016
אז מה זה בעצם "שימי"?
22 ביולי 2016

4 טיפים איך להתגבר על הפחד מהופעה מול קהל

אחת הבעיות הכי שכיחות הקיימות היום שאנשים פונים בגללן לייעוץ היא הפחד מהופעה מול קהל.
כולנו בחיים צריכים להציג את עצמנו בצורה כזו או אחרות. בין אם זה במלל או בריקוד. וכולנו חוטפים איזשהו פיק ברכיים שמשתק אותנו, ולעתים גורם לנו לברוח מהסיטואציה וגם לא לנסות שוב.
אני רוצה לתת לכם 4 טיפים שיעזרו לכם להתגבר על הפחד הזה, שלי באופן אישי עוזרים מאוד:

1) תרגול עצמי
בין אם זה הופעה מול אנשים במלל (הרצאה או מצגת) או ריקוד שרוצים להציג חשוב להתכונן מראש. תכינו כמה דברים שבטוח תצטרכו לשלוף ותתאמנו עליהם עליהם. זה יכול להיות כמה בדיחות מעולות או משפטי מפתח ואפילו כמה תנועות שיתאימו לכל שיר. הכי זה חשוב לתרגל ולהתאמן המון מראש, כי בזמן אמת, עם כל הלחץ וההתרגשות, נורא קשה לאלתר משהו שלא תרגלתם אותו.

2) 'לדמיין את כולם עירומים'
סתם לא באמת… 🙂 אבל תרגישו שאתם נמצאים לבד בסיטואציה. תרגישו שאתם עומדים לבד ושאתם עושים את מה שאתם יודעים ומתורגלים לעשות הכי טוב ואי אפשר לקחת את זה מכם. ברגע שאתם לא חושבים על "הועידה" שמתרוצצת אצלכם בראש- ששופטת אתכם לפי איך שאתם נראים, מה שלבשתם, מה שאמרתם וכו' אז אתם משיגים שקט נפשי ומצליחים לעשות את ההכי טוב שלנו וזה גם ייצא ככה. ברגע שנותנים ל'רעשים החיצוניים' להשתלט עליכם
אז נכנסים לפאניקה וזה מתכון לפורענות.

3) פשוט להתחיל!
הרבה פעמים אנחנו אומרים לעצמנו: "נתחיל מחר", "נתחיל אחרי החגים", "נתחיל אחרי ש…". אז לא! תבחרו לכם תאריך ספציפי או אפילו מפגש התקהלות של חברים קרובים שיהוו מפגש עם קרקע בטוחה, או אפילו הופעה בתשלום סמלי ותחליטו שאתם עושים את זה! ברגע שקובעים תאריך, מקום ושעה ספציפיים אז מתכווננים לקראתם ופשוט עושים את זה בלי אופציה לדחייה נוספת. אין דרך חזרה.

4) להתמכר
גם אם הניסיון הראשון שלנו לא צלח ואתם מדוכאים מלנסות שוב, חשוב להמשיך ולנסות עד שמצליחים כי תחושת ההצלחה ממכרת! יש להמשיך ולנסות ובעצם לזייף את הרגשת ההצלחה (אם היא לא קרתה עוד) עד שהיא מתממשת במציאות. באנגלית אומרים: "Fake it until you make it". פשוט להמשיך ולהמשיך עד שאני יוצרים את המציאות וזה יקרה מעצמו!

אז תהיו הגרסה הכי טובה של עצמכם כי זה מה שעובד בסוף.

בהצלחה,
מורן

2 Comments

כתיבת תגובה