fbpx

איך ריקודי הבטן יתרמו לביטחון העצמי שלך וישאירו את אידיאל היופי מאחור?

כמה עולה מופע רקדנית בטן בדרום, בצפון או במרכז?
17 בנובמבר 2016
למה כדאי להזמין רקדנית בטן לאירוע או למסיבה?
26 בדצמבר 2016

איך ריקודי הבטן יתרמו לביטחון העצמי שלך וישאירו את אידיאל היופי מאחור?

בשלושים השנים האחרונות הפכו בעיות האכילה והדימוי גוף ההרסני לבעיות שכיחות בחברה המערבית ולא מעט אנשים בעיקר בני נוער מוצאים את עצמם מתעסקים בבעיות אלו. קיים קשר פסיכולוגי בין דימוי הגוף שלנו לביטחון העצמי שלנו, קשר שמתחיל עוד בעודנו ילדים והוא משפיע על יחסה של הסביבה אלינו. החל מגיל הילדות אנו מתחנכים על ברכיו של אידיאל היופי. לפי פרויד ואדלר, הגוף הוא מקור לבניית האגו והאגו הוא אגו גופני, ולכן כל הפרעה היא פגיעה בדימוי הגוף שתשפיעה בעתיד על אישיותו ותפישתו של אותו האדם. דימוי הגוף מסייע לדימוי העצמי ולביטחון העצמי וכך מי שהוא בעל הופעה חיצונית נאה יזכה לתגובות חיוביות מהסביבה ולהיפך. אולם, מי שמעריך את עצמו יותר גם תופש את עצמו כאטרקטיבי יותר מבחינה חיצונית, זה מעגל קסמים. ישנם גורמים נוספים שמוסיפים לביטחון העצמי החיובי של הילד כמו: קשר טוב עם ההורי ואווירה טובה ונעימה בבית הגורמת לו להרגיש מקובל ורצוי. גורמים כגון: סטריאוטיפים ו/ או סטייה חיצונית יכולים לגרום לילד לירידה ולחוסר שביעות רצון מגופו שיובילו בעתיד לפגיעה בדימוי ובבטיחון העצמי.

ואיך ריקודי הבטן נכנסים לתמונה?

כיום, יותר ויותר נשים משתמשות בריקודי הבטן לצורכי שמחה, רוחניות, העצמה וככלי לחיפוש עצמי. יש דגש על איסוף הסוגרים וריצפת האגן, שמקנה למתאמנות שליטה והרגשה בטוחה בגופן באמצעות שליטה בשרירי רצפת האגן, שליטה באברי הרבייה ועוד. ריקודי הבטן הם ריקוד חושני וסקסי בו הגוף הוא כלי והם גורמים להשלמת הרוקדות עם גופן. בריקודי הבטן כל אישה באשר היא לומדת לקבל ולאהוב את גופה כמו שהוא, בלי רצון להתקרב לאידיאל היופי. ניתן לומר כי בעת הריקוד הנשים מרשות לעצמן להתנתק מתדמית האישה כפי שרואים אותן בחיי היום היום ולהשתחרר מכבלי התדמית שהן כבולות בהם. זה המקום הבטוח לכל אישה שרוקדת ריקודי בטן להיות מי שהיא כמו שהיא באמת ללא כחל ושרק.

ריקודי הבטן גורמים גורמים להנאה, שהיא מצב פסיכולוגי אופטימאלי המובילה לביצוע פעילות שמלוות במצבים רגשיים חיוביים המאופיינים בתגמולים פנימיים כמו: אושר, רגיעה, חיוניות וחיות. הנאה היא המפתח להגעה למצב שבו אדם יהיה פעיל גופנית מתוך מניעים פנימיים. וכאמור מי שדואגת פחות היא יעילה יותר ונהנית יותר בבית ובעבודה. ההנאה היא תנאי כמעט הכרחי להתמדה של רקדנית הבטן.

לריקודי הבטן יש יתרונות פיזיולוגים ברורים לצד יתרונות פסיכולוגים מובהקים. פרט לעובדה שריקודי הבטן הם ספורט יעיל ואפקטיבי לכל אישה באשר היא הם גם תורמים לביטחון העצמי, לדימוי הגוף ולאורח החיים. וההמלצה היא להתחיל ולרקוד כבר מגיל צעיר, שזה הזמן שמעצב את חיינו בעתיד.

 

 

 

 

כתיבת תגובה