fbpx
הכח והעצמה הנשית שבריקודי הבטן
8 במרץ 2016
טיפים לרקדנית המתחילה
17 במרץ 2016

טיפים לבטן שטוחה

מאת: מורן טנצמן

מי מאתנו לא פיללה אי פעם להוריד גרם שומן פה או להוריד את הצמיג שנשאר לנו מהחג… אולם, ראשית, עלי להישיר קו ולהגדיר מהי ה"בטן". הבטן כוללת בתוכה גם את החלק הפרונטאלי שלנו וגם את הצדדים (המותניים), כולם ביחד חולקים את אותה רצועה הנקראת “בטן” (abdominis). אין מושג שנקרא "בטן תחתונה", אם כי הכוונה היא לשכבת השומן הנאגרת בחלק התחתון של הבטן. הבטן מחולקת בעצם ל-4 שכבות (מהפנימית לחיצונית ביותר): השכבה הרוחבית, שיכבת האלכסוניים הפנימיים, שיכבת האלכסונים החיצוניים והשריר הארוך ביטני.

  1. השיכבה הרוחבית- זוהי שיכבת הבטן הפנימית והחשובה ביותר! איננו יכולים לראות את שכבת הבטן הזו, אבל היא האחראית על יציבתנו הטבעית. היא משמשת לנו כמעין מחוך טבעי לגוף והיא גורמת להחזקת שרירי הליבה ולייצובה. היא נכנסת לפעולה כשאנו מנסים לשמור על שיווי משקל, בשכיבת Plank ועוד.
  2. שיכבת האלכסונים הפנימיים- זוהי שיכבת השרירים האלכסוניים הפנימיים אשר אחראים על פעילויות כפיפת הגו ברוטציה וסיבוב האגן לאחור לכיוון בית החזה. הם באים לידי ביטוי בתרגילי כפיפת בטן באלכסון.
  3. שיכבת האלכסונים החיצוניים- זוהי שיכבת האלכסוניים החיצוניים (הפוכים מאלו הפנימיים) אשר היוצאים מהצלעות התחתונות ומתחברים למפשעה. הם אחראים גם כן על פעילויות כפיפת הגו ברוטציה וסיבוב האגן לאחור לכיוון בית החזה.
  4. שיכבת הארוך בטני- זוהי השיכבה החיצונית והאחרונה של הבטן, זו שאנו רואים, "חלון הראווה" של הבטן, החל מעצם הבריח ועד למפשעה. ה"קוביות" בבטן שייכות לשיכבה זו. אך לצערי אין לה נגיעה לייצוב ולשיווי משקל. תרגילים בקטגוריה זו הם כפיפות בטן (chest lift) ועוד.

לכן, בשביל לערוך שינוי ניכר בשרירי הבטן יש לבצע תרגילים שיעבדו גם על השכבות הפנימיות (השרירים האלכסוניים והרוחביים) וכך נשיג תוצאה שתראה גם מבחינה חיצונית. בריקודי בטן מתבצעת אימון השרירים הפנימיים בתנועות הבאות:  "מכונת הכביסה", "גמל", "מעגלים", שמיניות", "מאיה", "יאמה" ועוד. כל תנועה כזו מפעילה קבוצת שרירים שונה ולכן חשוב לשלב בין כל התנועות, להשגת תוצרות מקסימליות וגם לשיפור ביצועיכן.

הערות:

  1. כמובן שניתן לבצע, בנוסף לריקוד, גם תרגילים סטאטיים לבטן להשגת עבודה אופטימלית לבטן. כגון: כפיפות בטן, שכיבת Plank, כיפוף ברכיים אל החזה תוך היתלות על מעקה, בשכיבה- הזזת הרגליים מהריצפה לקו 90* ובחזרה ועוד. ניתן לבצע תרגילים אלה בבית על מזרון או בחדרי כושר בליווי מדריכים.
  2. יש לשלב תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא כדי להוריד מעלינו את שכבות השומן כדי שהשרירים שלנ ו יתגלו תחתיהן.

אז קדימה לעבודה ושיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה