fbpx

האם כדאי לילדות ללמוד ריקודי בטן?

אז מה זה בעצם "שימי"?
22 ביולי 2016
10 שירים מומלצים לתרגול ריקודי בטן
7 בנובמבר 2016

האם כדאי לילדות ללמוד ריקודי בטן?

ריקודי בטן הם ריקוד חושני, נשי ועוצמתי המותאם בעיקר לגוף הנשי. הם כוללים תנועות מעגליות, גליות, חדות ורכות. הרבה פעמים אני נשאלת האם כדאי גם לילדות לרקוד ריקודי בטן. התשובה שלי מתחלקת לכמה חלקים:

מבחינה פיזיולוגית עדיף להתחיל כל סוג של פעילות בגיל צעיר כדי להשיג את מקסימום טווח התנועה של הגוף, להרגיל אותו במיומנויות חדשות, להקנות לו הרגלי פעולה ולהטמיע את הפעילות עצמה בלו"ז השבועי. כך הילדה גדלה עם הרגלים לביצוע פעילות באופן קבוע והגוף שלה רגיל לכך ויגיע למקסימום הישגים. בנוסף, הידע מוטמע בגוף החל מהבסיס בצורה נכונה והוא מוביל באמצעות אימון ופרטיקה למקצועיות גדולה. ככל שנרגיל את הגוף בשלב מוקדם כך הרקמות, השרירים וטווח התנועה שלנו בגוף יהיה גדול וגמיש יותר. ככל שמתבגרים סיבי השריר נהיים קשים יותר ולכן קשה להגיע לפוטנציאל הגמישות.

עם זאת, בריקודי הבטן יש גם המון סקסיות וגילום של הנשיות, שלא הולמת גילאים צעירים. תנועות ריקודי הבטן מדגישות בעיקר את אזורי הפיריון של הנשים כדגש על פוריות וחגיגית הנשיות. בזמן הריקוד מנענעים את אזור החזה ואזור האגן שגורם להבלטה האזורים הללו ויש לכך מחיר. אבל חשוב לציין את רמת העניין הגבוהה שהריקוד יוצר אצל ילדות בשל הלבוש הצבעוני והמיוחד והייחודיות שלו. הוא יוצר עניין רב אצל ילדות.

לריקודי הבטן יש ערך מוסף של הקניית מיומנויות של יציבה נכונה. בעוד פעילויות ספורטיביות אחרות לעתים לא שמים דגש על נושאים אלו, כמו בנות שהולכות בגב כפוף, לקויות בעמידה וכו', ולעתים אף גורמות לפציעות ולנזקים עתידיים, ריקודי הבטן שמים דגש רב על היציבה הנכונה, דבר שיקנה מיומנות גבוהה לילדה כמבוגרת.

בשורה התחתונה, חשוב שהילדה תבצע פעילות גופנית בדיוק כמו מבוגר. כיום כשמגיפת ההשמנה מכה גלים (ישראל מקום שני בעולם בהשמנת ילדים בנים ומקום שלישי בעולם בהשמנת ילדים בנות), חשוב שהילדה תבצע פעילות ספורטיבית שמעניינת אותה, ושהיא מתחברת אליה, כך שהיא תוכל להתמיד בה לאורך זמן. ריקודי הבטן משמשים כספורט מעניין, מסקרן, ייחודי, שמעניק מיומנויות של הגדלת טווחי תנועה, מקנה מיומנויות מוטוריות נכונות ובסיס טוב למקצועיות בעתיד. חשוב רק להצניע את הדגשת המיניות שבו עד לגיל ההתבגרות.

כתיבת תגובה